Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background
GastroMerit

Sociala medier steg 2: från likes till betalande kund

Logga in innan du trycker på boka för att betala med faktura.

Kursinformation

Något gick fel när kurserna hämtades.
Det är toppen att ha följare och engagemang i sociala medier - men hur får vi dem att faktiskt komma in i restaurangen eller boka ett rum på hotellet? Den här kursen handlar om att konvertera följare till betalande kunder, och riktar sig till er som har sociala medier med viss räckvidd och engagemang.
Sociala medier erbjuder många möjligheter att öka försäljningen även på plats. I kursen tittar vi på kundresan - från att kunden blir följare till att de besöker er första gången och blir stammisar - och visar hur sociala medier kan förstärka varje steg.

Vi går igenom hur du kan använda statistik från dina sociala medier. Vi tittar på hur ni kan fördjupa relationen till målgruppen och använda existerande kunder som mini-influencers, samtidigt som ni når ut till nya kunder. UGC, User generated content, är ett kraftigt verktyg som fungerar bra för besöksnäringen.

Genom sociala medier kan både vi öka antalet bokningar och beställningar, samt få fler drop-in-kunder. Vi går igenom vilken information som bör finnas på some-konton och google-konton för att öka trafiken till boknings- och beställningssidor, samt visar hur man kan använda sig av olika funktioner som lokala grupper, evenemang och annonsering.

Kursen passar även dig som som tidigare gått “Bli proffs på sociala medier” och/eller “Filma och redigera för sociala medier”.

Förbered dig innan kursen med att ta fram statistik för dina sociala medier - om du har. Ta med lösenord till sociala medie-konton och gärna bärbar dator eller platta. 

Kursinnehåll

  • Öka försäljning genom sociala medier
  • Fördjupa relation med målgruppen och jobba med UGC
  • Förbättra kontoinformation för ökad trafik
  • Använda er sociala medie-statistik
  • Använda sociala mediernas funktioner för ökad konventering 
  • Tips på innehåll för restaurang- och besöksnäring 

Kursledare: Peggy Billefält

Peggy Billefält är social medie-expert och utbildare. Med utbildning både i journalistik och digital produktion vet hon precis hur man når fram genom bruset i sociala medier. Peggy har bland annat jobbat med Facebook, Instagram, LinkedIn och TikTok. Som konsult på kommunikationsbyrån Qlok växlar Peggy mellan att utbilda i digitala medier, och att hantera kunders annonsering i sociala medier och Google.

Kurser inom sociala medier

GastroMerit

Hitta en kurs inom sociala medier som passar dig och din verksamhet. Allt från AI, hur du ska filma på bästa sätt och annonsering.

Läs mer Läs mindre

Vänta kvar, din sida laddas.