Bra ledarskap är avgörande för din framgång, särskilt när du coachar nya och tillfälliga medarbetare. Denna utbildning ger dig insikt i hur du effektivt leder och motiverar dessa grupper.
Kursen är utformad för dig som är ledare eller chef och arbetar med säsongspersonal. Med fokus på att förstå unga och nya medarbetares värderingar och drivkrafter, erbjuder kursen dig verktyg för att skapa en motiverande och inkluderande arbetsmiljö. Du får strategier för att anpassa din kommunikation, hantera feedback och bygga en stark teamkänsla som inspirerar unga medarbetare att prestera och växa i sina roller.
Kursinnehåll
Förstå unga medarbetares värderingar och förväntningar
Analysera trender som hållbarhet och transparens
Kommunicera tydligt och motiverande
Sätt mål som är kopplade till personliga värderingar
Ge regelbunden feedback och uppmuntra självutvärdering
Identifiera och hantera utmaningar som bristande arbetsmoral
Använd strategier för att förebygga och hantera konflikter
Hjälp unga att se värdet i sitt arbete
Var en vägledande ledare snarare än en traditionell chef
Fokusera på personlig och professionell utveckling
Kursledare: Roberto Picornell
Han har lång erfarenhet inom restaurang- och hotellbranschen och anlitas regelbundet av. Martin & Servera, Gastromerit. Med gedigen kompetens inom försäljning, personalutveckling, service och ledarskap har Roberto hjälpt ett flertal verksamheter att skapa starka, motiverade team och resultatdrivna arbetsmiljöer. Han har stor erfarenhet av att jobba mot säsongsanställda.
Vi rekommenderar
GastroMerit
Service- och ledarskapskurser
Bra ledarskap, varmt värdskap och inspirerad personal hjälper dig till ökad lönsamhet i din verksamhet. Här hittar du kurser som passar för att ta din verksamhet ett steg till.
Tiden för sista beställning har passerats. Artiklarna i din kundvagn kommer automatiskt att flyttas till närmsta tillgängliga leveransdatum. Om du väljer att avbryta kommer kundvagnen att tömmas.